SOMMER & JENSEN

Overnatning

Hirtshals-Larvik, 5 x Tinden appartments 304, Larvik-Hirtshals

Vejret

Fra blå himmel til sne og endda lidt regn. Temp fra -5 - +3. Til tider også lidt meget blæst.

Links

Se billeder her.

Retur til andre ferie dagbøger.

Til forsiden.

Turen

Så gik turen nok engang med BGI til Hemsedal. Denne gang med Johanne, Tobias, Jesper og Lone – samt ca. 255 elever, ansatte og påhæng. Turen foregik i bus, denne gang 5 af slagsen. Samt som alle gange tidligere med Peter Wessel, dog denne gang med den forskel at Colorline har droppet Frederikshavn og nu sejler fra Hirtshals-Larvik. Det gjorde dog ikke den store forskel.

Efter en god nats søvn på færgen, selv for Lone der ellers i år havde nattevagten sammen med 210 elever, og efterfølgende bustur, nåede vi frem til Hemsedal ved ca. 14 tiden. Her er startede så det vanlige trælse arbejde med at få 260 mennesker på plads i ca. 25-30 lejligheder, samt udleveret ski til næsten hele flokken på 260 mennesker. Men det lykkedes igen i år, hvor vi 16 mennesker skulle dele en stor luksuslejlighed. De 16 var: Boss og hendes kæreste Kim, Tina og Morten samt deres 3 piger, Stine (11), Laura (9) og Tilde (3), Sabine, 4 praktikanter: Lise, Morten, Søren og Thomas samt os: Lone og Jesper medbringende Tobias (14) og Johanne (9).

Mandag morgen startede vi ud med skiskole. Tobias på Sabines hold for øvede, og Johanne kom på holdet for lærerbørn, som Signe tog sig af. Lone og Jesper havde et hold med 8 begyndere, hvor at formiddagen hurtigt viste at ikke alle var lige meget begyndere. Så ved frokost tid blandede vi kortene med Trine og Søren, så der blev lidt mere passende udfordringer til alle om eftermiddagen.

Tirsdagen fortsatte med lettere justeringer på holdene og vi begyndte at få lidt svingteknik ind i benene på de fleste. Onsdag formiddag sluttede vi 1. del af med at hele holdet kom ned af den sorte 8’er. En overvindelse for de fleste og noget af en sejr for dem alle. Herefter var det tid til familie kørsel med Tobias og Johanne. De havde begge lært en masse og sorte pister var nu næsten blevet til hygge for Johanne. Specielt hendes sving var blevet flot parallelle. Tobias havde også lært noget mere end han havde forventet, men det er ikke så nemt at se, da stilen jo i forvejen ser ret godt ud.

Torsdag hyggede Tobias sig det meste af dagen sammen med Jonas, mens Lone og Jesper sammen med Johanne og Stine tog en Tour the Top: Totten (1497 moh.), Tinden (eller Hamaren)(1444 moh) samt Røjgin (1370 moh). Herefter ville vi lige prøve den sorte 7’er. Det gik også meget godt lige ind til den endte på toppen af den sorte 5’er. Den går altså ret meget nedad, skulle vi hilse og sige. Men det lykkedes for Lone og Stine at komme halvvejen ned og derefter smutte over på den røde 3’er, mens Johanne mente at den sidste halvdel bestemt også skulle udforskes. Det klarede vi så også, og håber at vi er for muligheden for at prøve nok engang næste år. Fredag var det rigtigt tidligt op for at pakke, gøre rent og bære bagage over, så den var klar til busserne. Klokken 9 var vi ude af lejligheden og Jesper, Tobias og Johanne tog på pisterne mens Lone tjekkede rengøring. Pisterne var et ret iset bekendtskab denne morgen. De var alle blevet præpareret i tøvejr, og nu frøs det 5 grader. Ikke videre rare at køre på. Men vi fik da nået lidt rekognoscering inden klokken 11, hvor vi skulle have et par afsluttende timers skiskole med vores elevhold. Det var rigtigt hyggeligt at få dem samlet igen og høre lidt om hvad de havde oplevet de sidste par dage på ski. Pga. af føret afholdt vi os fra de røde og sorte pister. Til gengæld fik vi rykket grænser hos de fleste, da vi tog dem med i den lille funpark og alle kom over mindst et hop. Vi sluttede af med en tur på Røjgin for dem der havde lyst (3 af 8) og så skulle skiene afleveres. Der skulle klædes om og klokken 15.45 havde vi fundet selv Jonas og Tobias så vi kunne komme af sted mod færgen i Larvik. Turen hjemad gik som vanligt, dog er der ikke nogen der serverer morgenmad i Hirtshals, så der blev Color Catering, der stod for er par boller, med juice og kakaomælk i bussen. Ikke helt på højde med hvad vi har været vant til hos Damgård i Frederikshavn. Til gengæld var vi hjemme på BGI ved 11 tiden.